کتابخانه عمومی ولیعصر (عج) شهرستان ماکو

کتابخانه عمومی ولیعصر (عج) شهرستان ماکو
گزیده کتاب

کاش تو را می دیدم

چهارشنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۱۰ ق.ظ
کاش تو را می دیدم

کتاب «کاش تو را می‌دیدم» فرازهایی از زندگی بانو معصومه (س) و حوادث تاریخی زمان ایشان است که برای گروه سنی نوجوانان در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی انتخاب شده است.

عنوان کتاب: کاش تو را می‌دیدم

نویسنده: مژگان شیخی

انتشارات: قدیانی/ تعداد صفحات: ۱۱۰
گروه سنی نوجوانان (۱۱ تا ۱۷ سال)

و بعد از امام خداحافظی کردند و به راه خود رفتند. در بین راه مالک رو به عبدالله کرد و گفت: «دلم می خواهد دختر من هم به دنبال درس و علم برود. ولی هیچ کس فاطمه معصومه نمی شود، چراکه او پدری همچون امام کاظم (ع) دارد. کسی که خود وارث علوم و دانش های پدر دانشمند خود است.  

 عبدالله گفت: «درست است که اماممان به خاطر عفو و گذشت و بردباری فوق العاده ای که نسبت به مردم نادان زمانه مان دارد، لقب کاظم گرفته است، ولی در علوم و تربیت فرزندان نیز به همان اندازه صبور است».

حضرت فاطمهء معصومه (س) در روز اول ذی‌القعده سال ۱۷۳ هـ. ق چشم به جهان گشود. القابی چون معصومه، حمیده، طاهره، رضیه، سیده و... را برای ایشان ذکر کرده‌اند. مستندات تاریخی نشان می‌دهد که سبب آمدن ایشان به قم، دیدار برادرش امام رضا (ع) بود که به دستور مامون به مرو آمده بود، ایشان در مسیر حرکت به مرو وقتی به ساوه رسید بیمار شد و سپس به قم آمد و در خانة موسی بن خزرج بن سعد سکنی گزید. وفات آن بزرگوار در سال ۲۰۱ هـ ق رخ داد. نگارنده در این کتاب، در قالب داستان به بررسی زندگی حضرت معصومه (س) پرداخته است.



برای شرکت در جشنواره رضوی و دریافت پرسشنامه و کتاب‌ها به کتابخانه‌های عمومی کشور مراجعه کنید. پرسشنامه و فایل کتاب‌ها در سایت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به نشانی www.iranpl.ir هم قابل دریافت است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی