کتابخانه عمومی ولیعصر (عج) شهرستان ماکو

کتابخانه عمومی ولیعصر (عج) شهرستان ماکو
گزیده کتاب

معرفی کتاب رفتم بالا انار بود

شنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۰۵ ق.ظ

رفتم بالا انار بود

شعر به کودکان کمک می کند که دنیای ناشناخته را کشف کنند.شعر به کودکان امکان می دهد که تخیل خود را در فضای بی کران رها کنند.شعر به کودکان توانایی ساختن دنیا های تازه را می دهد.

مجموعه‌ی سه کتاب با نام‌های « رفتم بالا انار بود » ، « رفتم بالا سیب بود » و « رفتم بالا مورچه بود » با تصویرگری آزاده معزی در انتشارات شهرقلم و نشر چکه منتشر شده‌‌است. کشاورز در این مجموعه اشعار درباره‌ اشیا‌‌ و موضوعات مناسب بچه‌ها با نگاهی بازیگوش و کودکانه سروده است. خیال در این شعرها کودک را با خود به فضایی فانتزی می‌برد و با نگاهی نو دنیای اطراف را به او نشان می‌دهد.


این مجموعه از شعر های ناصر کشاورز،شاعر صمیمی کودکان ایران ،سرشار از بازیگوشی کودکانه است.این شعرها هم به کودکان لذت می دهد و هم ذهن آنان را به دنیاهای نو باز می کند.


ناصر کشاورز

این شاعر کودک و نوجوان فعالیت در ادبیات ، به ویژه در بخش شعر کودک و نوجوان را از سال ۱۳۶۱ آغاز کرده است. از وی به عنوان یکی از شاعران نوگرا و صاحب سبک در شعر کودک و نوجوان نام می برند. اولین شعر او در سال ۱۳۶۲ چاپ شد.کشاورز اولین کتاب خود را سال ۱۳۶۵ منتشر کرد. این کتاب « من ومرغابی ها » نام داشت و نشان از شاعری توانا و خوش قریحه می داد. او علاوه بر پرکارترین ، پر جایزه ترین شاعر کودک نیز هست. نشان ماه طلایی از جشنواره ی بزرگ ادبیات کودک ونوجوان به عنوان یکی از شا عران برگزیده ی ۲۰ سال اخیر یکی از مهمترین جوایزی است که ناصر کشاورز دریافت کرده است. نشان مداد پرنده با ارزش ترین نشان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و جایزه های متعدد ی ازجشنواره های گوناگون ، جایزه ی مجله ی سلام بچه ها و جوایزی از جشنواره مطبوعات و جشنواره ی مطبوعات کودک و نو جوان بخشی از کارنامه ی او را شکل می دهند. 


بخش هایی از کتاب :

رفتم بالا، انار بود

رو شاخه‌ای سوار بود

تاب تاب می‌خورد می‌خندید

هیچ‌کس اونو نمی‌چید

باد اومد و هُلش داد

از روی شاخه افتاد

نَه گریه کرد نَه غُر‌غُر

گفت: منو بردار بخور

اومدم پایین، پاییز بود

انارِ دونه‌دونه

تو سینی، روی میز بود



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی