کتابخانه عمومی ولیعصر (عج) شهرستان ماکو

کتابخانه عمومی ولیعصر (عج) شهرستان ماکو
گزیده کتاب

برگزاری جلسه حلقه کند و کاو | 2 اسفند ماه 96

چهارشنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۶، ۰۴:۳۸ ب.ظ

حلقه کند و کاو 961202


این حلقه کند و کاو با حضور جمعی از کودکان و نوجوانان عضو در محل کتابخانه عمومی ولی عصر (عج) ماکو برگزار گردید .


داستان مورد بحث : 

درخت چنار و نی


روزی چنار به نی گفت:

“دوست من، واقعا حق داری اگر اعتراض کنی. ساقه ات با کمترین باد خم می شود. اگر پرنده رویت بنشیند انگار که زیر بار سنگینی رفته باشی، از وسط خم می شوی. اگر لااقل در لابلای شاخ و برگ من متولد میشدی، من میتوانستم از تو محافظت کنم.

ولی تو در کنار آب و در جای مرطوب می رویی. واقعا طبیعت درمورد تو عادلانه رفتار نکرده است.”


نی گفت:

“حق باشماست. من ظاهری نحیف دارم. نگرانی شما را میفهمم. ولی توجه داشته باشید که من خم میشوم ولی نمیشکنم.”


در همین هنگام، طوفانی بسیار سخت از دور آمد.

چنار دربرابر ضربه های مستقیم باد مقاومت کرد.

نی از وسط خم شد.

طوفان نیرویش را دوبرابر کرد و آن چنار پر شاخ و برگ عظیم را از ریشه درآورد.

وقتی باد آرام گرفت، چنار به زمین غلتیده بود؛ در حالیکه نی با تمام متانت افراشته بود.

 


پیام داستان :

 از ظاهر افراد قضاوت نکنیم. قوی ترین و رشیدترین همیشه آنی نیست که ما فکر میکنیم.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی