کتابخانه عمومی ولیعصر (عج) شهرستان ماکو

کتابخانه عمومی ولیعصر (عج) شهرستان ماکو
گزیده کتاب

معرفی کتاب | امام رضا علیه السلام

شنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۸، ۰۵:۳۳ ب.ظ


منابع جشنواره

کتاب «امام رضا(ع)» مروری بر زندگی و زمانۀ حضرت رضا(ع) به زبان ساده و کودکانه است که با معرفی نجمه‌خاتون، مادر بزرگوار امام رضا(ع) شروع شده و با روایت مسمومیت و شهادت آن حضرت پایان می‌یابد.

کتاب: امام رضا علیه السلام

نویسنده: زهرا عبدی

انتشارات: جمکران

احسان رضایی- در بین نویسندگان معاصر، دو زهرا عبدی داریم؛ یکی نویسندۀ رمان «ناتمامی» برای بزرگسالان و یکی نویسندۀ مجموعه ­ای از داستانهای کودک. این یکی زهرا عبدی، متولد ۱۳۶۳ است و از سال ۱۳۸۶ فعالیت­ های فرهنگی و ادبی کودک را با همکاری نشریات کودک و نوجوان شروع کرده. در سال1388  مربی ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شد و از سال ۱۳۹۲ تدریس داستان را برای کودکان و نوجوانها در کانون ادبی نهاد کتابخانه آغاز کرد. او تقریباً با همه نشریات کودک کشور همکاری کرده، دبیرتحریریه مجلههای «ملیکا» (کودک) و «ماهک» (خردسال) بوده و سردبیری مجله «ارغوان کودک» را بر عهده داشته. زهرا عبدی، هم بازنویسی داستانهای زیادی از ادبیات کلاسیک (مثل داستانهای هزار و یک شب، سندبادنامه، کشکول شیخ بهایی، ...) برای مخاطبان کودک را در کارنامه دارد و هم یک دوره تاریخ چهارده معصوم به زبان کودکان را در انتشارات جمکران نوشته است.

کتاب «امام رضا(ع)» دهمین جلد از همین مجموعۀ اخیر است. کتاب مروری بر زندگی و زمانۀ حضرت رضا(ع) به زبان ساده و کودکانه است که با معرفی نجمهخاتون، مادر بزرگوار امام رضا(ع) شروع شده و با روایت مسمومیت و شهادت آن حضرت پایان مییابد.  در این میان هم موضوعات مختلف مربوط به حضرت توضیح داده میشود. به عنوان توضیح کتاب دربارۀ لقب آن حضرت را بخوانید:

" نام امام هشتم ما، علی و لقب او رضا علیه ­السلام است. دلایل زیادی باعث شد تا لقب ایشان رضا باشد. رضا به معنای «راضی بودن» است. خداوند، پیامبر، همۀ مسلمانان و حتی مخالفان اسلام هم از آن امام راضی بودند. راضی بودن و تسلیم شدن به خواست خدا در همۀ لحظه ­های زندگی، اخلاقی نیکو و پسندیده است.

یکی از ویژگیهای امام هشتم اما این بود که همیشه به خواست خدا راضی بود. بهطوری که روی نگین انگشتر امام، این جمله نوشته شده بود:«ماشاء الله لا قوة الا بالله؛ آنچه خدا بخواهد، همان می­شود و قدرتی جز او نیست».

در زمان امام رضا مشکلات بسیاری وجود داشت و امام فقط با آرامش و صبر می­توانستند آن همه مشکلات را حل کند.  ایشان با این رفتارشان به دیگران درس بزرگی میدادند. "

این کتاب برای کودکان سالهای ابتدایی دبستان بسیار مناسب است. تصویرسازیهای شاد و خوشرنگ کتاب هم که کار کیانا میرزایی است، به ارتباط گرفتن بهتر کودکان با متن کمک میکند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی