کتابخانه عمومی ولیعصر (عج) شهرستان ماکو

کتابخانه عمومی ولیعصر (عج) شهرستان ماکو
گزیده کتاب

عنون: 1001 داستان از زندگانی امیرالمؤمنین علی (ع)

نویسنده: محمد رمزی اوحدی

ناشر: سعید نوین

لینک دانلود: پی دی اف کتاب 1001 داستان از زندگانی امیر المومنین (ع)

کتاب 1001 داستان از زندگانی امیرالمؤمنین علی (ع) به تناسب سال‌های زندگی امام علی (ع) نوشته شده است، در 5 فصل به این شرح تدوین یافته است:

فصل اول داستان‌هایی از تولد امیر المومنین علی (ع) تا بعثت پیامبر اسلام (ص) است و از آنجایی که در دوران قبل از بعثت هیچ خبری از احوال پیامبر(ص) نداریم و هر خبری که هست از علی(ع) روایت شده، این فصل از کتاب بسیار خواندنی و جذاب است. در دورانی که پیامبر به بعثت نرسیده بود علی(ع) روایت می‌کند که مثل سایه و پا به پای پیامبر همه جا بوده است، حتی در غار حرا...

فصل دوم داستان‌هایی از بعثت تا رحلت رسول(ص) که شامل دوره زمانی 23 ساله می‌شود.

فصل سوم داستان‌هایی از دوران خانه نشینی حضرت علی (ع) یعنی در دوران 25 ساله‌ای دارد که عمر و ابوبکر و عثمان خلافت می‌کردند.

فصل چهارم داستان‌هایی از دروان حکومت داری حضرت علی (ع) است که شامل یک بازه زمانی 4 سال و اندی می‌شود در این فصل ماجراهایی از جنگ‌های حضرت به همراه داستان‌هایی از حکومت‌داری آمده است.

در فصل پنجم هم داستان‌های متفرقه از زندگانی حضرت علی علیه‌السلام آمده است که زمان وقوع آنها مشخص نیست.

داستان‌های این کتاب همه کوتاه هستند و خواننده به راحتی می‌تواند هر صفحه‌ای از کتاب را که بخواهد باز کند قصه‌ای بخواند و بعد در زمان دیگر سراغ داستان دیگری برود.

مجموعه مظهرالعجایب 5 کتاب درباره حضرت امیر المومنین علی (ع) است هر یک کلمه 1001 را یدک می‌کشند و به گوشه‌ای از ابعاد زندگی با برکت اولین امام شیعیان می‌پردازند.

عدد 1001 این مجموعه کتاب هم فلسفه جالبی دارد. در حدیثی از رسول خدا(ص) داریم که علی جان! تو در امت من به مثابه سوره توحید هستی و جمع ابجد سوره توحید می‌شود عدد 1001 که مولف از آن در نوشتن کتاب‌هایش استفاده کرده است. این کتاب‌ها بسیار خوش خوان و روان نوشته شده و با استقبال بسیار خوب مخاطبان هم مواجه بوده است.

  • اکبر حسین زاده

امام علی علیه السلام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی