کتابخانه عمومی ولیعصر (عج) شهرستان ماکو

کتابخانه عمومی ولیعصر (عج) شهرستان ماکو
گزیده کتاب
زبان: فارسی
رده‌بندی دیویی: 297.951
سال چاپ: 1393

تعداد صفحات: 120

قطع و نوع جلد: پالتویی (شومیز)
شابک: 9789645316325

معرفی کتاب

کتاب فردا مرا خواهید شناخت از «مقدمه» و فصل های «روزگار تلخ شکیبایی، انتخاب پیشوایی فرزند ابوطالب(ع)، بحران در آستانه خلافت، سیاست مدارتر از حضرت علی بن ابی طالب(ع) و حکومت و مخالفان» تدوین شده که هر فصل شامل عناوین مختلفی است.
نویسنده در مقدمه نوشته است: «روزگار اینک ما در پاره ای مسایل، از عصر مردمان غارنشین بسیار خفت بارتر است. آنان حیوان شکار می کردند و انسان می ماندند و امروزیان انسان شکار می کنند تا حیوان باقی بمانند. نوادگان آن انسان ساده غارنشینی که پلیدی را نیز به قصر ناپاکی جستجو نمی کرد، اینک از صنعت و فناوری پیشرفته بهره مند شده اند و دیگر خود را نیازمند پیامبر آسمانی نمی شناسند. اینان خود پیامبر خویش اند.»
در فصل سوم این کتاب در رابطه با نابسامانی های برجای مانده از طرح پیشینیان می خوانیم: «صدها گواه تاریخی همچون برهان منطقی می توان ارائه کرد که تمامی مشکلات پدید آمده در حکومت امیرمؤمنان علی(ع) نتیجه عملکرد حاکمان قبل از وی بوده است. پیشینیان آن حضرت امور را به گونه ای طراحی و اجرا کردند که اگر روزی حکومت نصیب آن حضرت شود پیروزی آن جناب در دستیابی به حکومت آرام، غیرممکن باشد. هیچ یک از مشکلات حکومت حضرت به سبب روش سیاسی آن حضرت پدید نیامده است و انحراف امت از روش رسول خدا(ص) مهم ترین عامل ناکامی طرح های فرزند ابوطالب(ع) بود و آن انحراف نیز پیشتر به دست دیگران پدید آمده بود.»

  • اکبر حسین زاده

امام علی علیه السلام

معرفی کتاب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی